ذهن باز

در وبلاگ ذهن باز شما مقالاتی متفاوت را شاهد خواهید بود

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

بیوگرافی بیگ رامی|فیل هیث|دکستر جکسون

ممدوح “بیگ رامی” السبیای یک رقیب بدنسازی است که به دلیل اندازه بزرگ و اندام جنون آمیز خود مشهور است. در این مقاله بیوگرافی بیگ رامی ، سابقه رقابت ، رژیم غذایی ، رژیم تمرین و موارد دیگر او مورد بررسی قرار میگیرد.

بیوگرافی بیگ رامی

بیوگرافی بیگ رامی – بیگ رامی چند ساله است

ممدوح محمد حسن السبیای (عربی: ممدوح السباعی ؛ زاده 16 سپتامبر 1984) بدنساز حرفه ای IFBB مصری است.  السبیای اغلب با نام مستعار Big Ramy شناخته می شود. او قهرمان بدنسازی و قهرمان مستر المپیا در سال 2020 است.او الان در سال 2021 دارای 37 سال سن است.

بیوگرافی بیگ رامی

بیگ رامی اهل کجاست

ممدوح “بیگ رامی” السبیای در یک منطقه فقیرنشین اسکندریه مصر در السبیا در نزدیکی بالتیم در منطقه بورولوس ، کافر الشیخ متولد شد . وقتی بزرگ شد ، به کویت نقل مکان کرد تا به عنوان ماهیگیر کار کند . در آنجا بود که بیگ رامی تصمیم گرفت در “Oxygen Gym” شرکت کند و بدنسازی را آغاز نماید.

جوانی بیگ رامی

بلافاصله ، بیگ رامی در این ورزش موفق شد. از همان ابتدا مشخص شد که او دارای توانایی ذاتی برای این ورزش است. با این وجود ، دوستانش مجبور شدند او را متقاعد کنند که وارد یک تورنمنت شود و ببیند که چگونه می تواند به عنوان یک حرفه ای این کار را انجام دهد.

بیگ رامی در دومین مسابقه کارت حرفه ای خود را دریافت کرد. او اولین مسابقه آماتوری خود را با کسب مقام اول در جام طلایی کویت 2012 انجام داد. پس از این برد ، او برای شرکت در المپیا آماتور برگشت و علاوه بر کارت حرفه ای خود ، مقام اول را نیز کسب کرد.

به نظر می رسد السبیای شروع بسیار خوبی در حرفه بدنسازی خود داشت. او همچنین رشد عظیمی را در اولین سال رقابت خود نشان داد. هنگامی که او در اولین نمایش خود حاضر شد.ادامه مقاله را از لینک بیگ رامی دنبال کنید.

بیوگرافی فیل هیث Phil Heath

بیوگرافی فیل هیث بدنساز در دوران جوانی و بسکتبال فیل هیث , مشخصات بدنی اعم از قد و وزن فیل هیث تولد , همسر و افتخارات فیل هیث در مسابقات مستر المپیا و دیگر مسابقات بدنسازی جهان را در ادامه مقاله از فیت باشیم دنبال کنید.

بیوگرافی فیل هیث بدنساز | تولد فیل هیث

فیلیپ جرود هیث (متولد 18 دسامبر 1979) بدنساز حرفه ای IFBB آمریکایی است. او هفت بار برنده مستر المپیا است و هر سال از سال 2011 تا 2017 برنده این رقابت ها بوده است. آخرین پیروزی او باعث شد در کنار آرنولد شوارتزنگر در جایگاه سوم تعداد قهرمانی مستر المپیا در همه دوران ها ، پس از لی هانی و رونی کلمن قرار بگیرد. رونی کلمن و لی هانی که هر کدام با هشت برد بطور مشترک اولین جایگاه را دارند.

بیوگرافی فیل هیث

دوران جوانی فیل هیث و بسکتبال

فیلیپ جرود هیث در سیاتل ، واشنگتن ، در 18 دسامبر 1979 متولد شد. او در دبیرستان راینیر بیچ در سیاتل شرکت کرد ، جایی که کاپیتان تیم و دفاع تیم بسکتبال دانشگاه بود. او با دریافت بورسیه ورزشی در دانشگاه دنور ، در رشته مدیریت بازرگانی ، در حالی که برای تیم بسکتبال بخش اول دانشگاه بازی می کرد ، به عنوان نگهبان تیراندازیshooting guard شد.

فیل هیث در اولین مسابقه بدنسازی خود در سال 2003 درسن 24 سالگی شرکت کرد.ادامه مقاله فیل هیث را از لینک دنبال کنید.

 

بیوگرافی دکستر جکسون رکورد دار بیشترین عنوان IFBB {زندگینامه کامل}

بیوگرافی دکستر جکسون بدنساز حرفه ای و برنامه ی غذایی دکستر جکسون و اطلاعات در مورد زندگی شخصی و همسرش را در این مقاله از فیت باشیم همراه باشید.دکستر جکسون بیشترین تعداد جوایز و عناوین را در بین تمامی بدنسازان جهان کسب کرده است.

دکستر جکسون ملقب به “تیغه” (متولد 25 نوامبر 1969) بدنساز حرفه ای بازنشسته آمریکایی IFBB و قهرمان بدنسازی مسترالمپیا 2008 است.او با 29 برد ، بیش از هر شخص دیگری عنوان های بدنسازی حرفه ای را به دست آورده است. او دارای پنج بار رکورد آرنولد کلاسیک (2005 ، 2006 ، 2008 ، 2013 ، 2015) است. وی پس از برنده شدن در آرنولد کلاسیک در سال 2015 ، مقام دوم را در مسترالمپیا 2015 کسب کرد. او اهل جکسون ویل فلوریدا است.

بیوگرافی دکستر جکسون

دکستر جکسون کی بازنشسته شد

او پس از مسترالمپیا 2020 از بدنسازی حرفه ای کناره گیری کرد.

قد و وزن دکستر جکسون

قد دکستر جکسون 168 سانتیمتر است.

وزن دکستر جکسون هنگام مسابقه:98 کیلوگرم

وزن دکستر جکسون خارج از فصل مسابقات:107-104 کیلوگرم

بیوگرافی دکستر جکسون

 

بدنسازی دکستر جکسون

اولین مسابقه NPC (کمیته فیزیک ملی) دکستر قهرمانی NPC ایالات جنوبی در سال 1992 بود ، جایی که او سوم شد. او ابتدا در مسابقات 1999 آرنولد کلاسیک ، شب قهرمانان و مسترالمپیا به صورت حرفه ای شرکت کرد و به ترتیب رتبه های 7 ، 3 و 9 را کسب کرد.

در سال 2007 مسترالمپیا ، جکسون سوم شد و بسیاری از منتقدان گفتند که او احتمالاً رتبه بالاتری نخواهد داشت. وی در 27 سپتامبر 2008 ، مسترالمپیا ، جی کاتلر را شکست داد و دوازدهمین مردی بود که این عنوان را به دست آورد و تنها دومی بود که آن عنوان را کسب کرد و عنوان آرنولد کلاسیک در همان سال. جکسون یک بار عنوان مسترالمپیا را به دست آورد و این افتخار را با کریس دیکرسون (1982) ، سمیر بانوت (1983) ، شاون رودن (2018) ، براندون کاری ، (2019) و ممدوح السبیای (2020) به اشتراک گذاشت.

سال 2008 برای جکسون سال فوق العاده ای بود ، چرا که او برنده آرنولد کلاسیک ، گرندپری پرو استرالیا ، گرندپری نیوزلند ، گرندپری روسیه و مستر المپیا شد. جکسون در مسابقه مسترالمپیا 2009 مقام سوم را کسب کرد.

در سال 2012 ، جکسون در رده چهارم مسترالمپیا قرار گرفت ، سپس با قهرمانی در مسترز المپیا آن سال در 43 سالگی همه را شگفت زده کرد و سپس چهارمین عنوان آرنولد کلاسیک خود را در 2013 بدست آورد.

در سال 2015 ، جکسون نشان داد که هنوز در 45 سالگی زمانی که رتبه دوم را در مسترالمپیا کسب کرد ، هنوز نیروی مورد توجه است. بالاترین مقام او از زمان قهرمانی در المپیا در سال 2008.

در سال 2020 ، جکسون اعلام کرد که در Mr.Olympia شرکت خواهد کرد و این آخرین نمایش او پس از رقابت حرفه ای از سال 1999 خواهد بود. او در آن نمایشگاه نهم شد ، همان جایی که اولین بازی او در المپیا در 1999 بود.

ادامه مقاله دکستر جکسون را از لینک دنبال کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamedaaa ash

فیت باشیم

با تحقیق در خصوص موضوعات مختلف و جمع اوری اطلاعات کاربردی سعی میکنیم همیشه مخاطبان سایت فیت باشیم را راضی نگه داریم و منبع مناسبی برای مقالات علمی ورزشی باشیم.پس با فیت باشیم همراه باشید.

تمرینات ورزشی

فعالیت های بدنی برای همه ی افراد جامعه و از هر قشری که باشند لازم و ضروری است و هر فردی اگر برای سلامتی جسمانی و روانی خود ارزش قائل باشد حتما باید تمرینات ورزشی را بصورت منظم در هفته انجام دهد.

تمرینات ورزشی

انجام فعالیت به این معنی نیست که هر روز چندین ساعت را صرف ان کنید حتی نرمش های صبحگاه هم جزو فعالیت بدنی به حساب می اید تمرینات ورزشی تاثیر بسیار زیادی در احساس خوشبختی نیز دارد و علاوه بر جسم شما روانتان را هم پاکسازی خواهد کرد.

فعالیت بدنی قلب شما را تقویت می کند و گردش خون شما را بهبود می بخشد. افزایش جریان خون باعث افزایش سطح اکسیژن در بدن شما می شود. این کمک می کند خطر ابتلا به بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا ، بیماری عروق کرونر و حمله قلبی را کاهش دهید. فعالیت بدنی منظم همچنین می تواند فشار خون و سطح تری گلیسیرید شما را کاهش دهد.

تغذیه

تغذیه یعنی مطالعه مواد مغذی موجود در مواد غذایی ، نحوه استفاده بدن از آنها و رابطه بین رژیم غذایی ، سلامتی و بیماری است.متخصصان تغذیه برای درک چگونگی تأثیر مواد مغذی بر بدن انسان از ایده های زیست شناسی مولکولی ، بیوشیمی و ژنتیک استفاده می کنند.

تغذیه
تغذیه

اکثر مردم می دانند که ایم موضوع و فعالیت بدنی می تواند به حفظ وزن سالم کمک کند. اما فواید این مورد فراتر از وزن است.این می تواند به شما کمک کند: خطر برخی بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ، دیابت ، سکته مغزی ، برخی سرطان ها و پوکی استخوان را کاهش دهید.

در اینجا برخی از دلایل مهم تغذیه ذکر شده است:

داشتن عادات غذایی با کیفیت می تواند خطر ابتلا به بیماری های خاص را کاهش دهد که می تواند به شدت بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، از جمله این بیماری ها فشار خون ، دیابت و بیماری های قلبی است که مهمترین علت مرگ در ایالات متحده در سال 2014 بود. اگر می خواهید شانس خوب ماندن خود را افزایش دهید ، بهتر است به یک رژیم غذایی سالم پایبند باشید.

 

آسیب های ورزشی

آسیب های ورزشی به خاطر انجام ناصحیح حرکات و تمرینات ورزشی بوجود میاید و حتما قبل از انجم برخی حرکات باید بدن خود را گرم کرده باشید و حتی برخی از تمرینات نیاز به سابقه ی تمرینی دارد و افراد تازه کار نباید ان هارا انجام دهند و این مسئله در هر رشته ی ورزشی صادق است.

آسیب های بدنی
کمر درد آسیب های ورزشی

آسیب های ورزشی شایع:

 

1-کشیدن و کشیدگی عضله
2-مچ پا
3-آسیب دیدگی شانه
4-آسیب دیدگی زانو
5-آتل شین
6- التهاب ران
7-پیچ خوردگی یا دررفتگی مچ دست و…

 

مکمل ها

ویتامین ها مانند مواد معدنی ، و مکمل ها موادی هستند که به مقدار کم در مواد غذایی و نوشیدنی ما وجود دارند. ویتامین ها برای سلامتی و رشد و نمو طبیعی ضروری هستند ، اما ویتامین ها انرژی تأمین نمی کنند. بدن انسان به استثنای ویتامین D نمی تواند خود ویتامین بسازد ، اما این برای همه و تحت هر شرایطی کافی است. ویتامین ها در رژیم غذایی ما مانند میوه ها ، سبزیجات ، گوشت و نان وجود دارند. با خوردن روزانه سالم ، فرد به طور معمول ویتامین کافی دریافت می کند ، در برخی شرایط لازم است کمبودها را با مصرف مکمل ها ی غذایی تکمیل کنید.

مکمل ها
مکمل ها

مواد معدنی چیست؟

مواد معدنی ، درست مثل ویتامین ها ، موادی هستند که به مقدار کم در غذا و نوشیدنی ما وجود دارند. در کنترل آنزیم ها و هورمون ها ، از جمله موارد دیگر ، مواد معدنی مورد نیاز است. مواد معدنی برای رشد ، بهبود و عملکرد صحیح بدن ما ضروری است. بدن ما نیز نمی تواند مواد معدنی تولید کند ، بنابراین غذای سالم از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای افرادی که وزن کم می کنند و یا به مدت طولانی داروی خود را مصرف می کنند ، مصرف مکمل های معدنی با مصرف مکمل غذایی ممکن است مطلوب باشد.

اهمیت مکمل های غذایی

ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامتی شما ضروری است. شما همیشه بلافاصله متوجه تأثیر مصرف ویتامین ها و مواد معدنی نخواهید شد ، اما بدن شما نمی تواند بدون آن زندگی کند. برای دریافت دوز مناسب ویتامین ها و مواد معدنی که به شما در حفظ سلامت و تناسب اندام کمک می کند ، مصرف مکمل مولتی ویتامین هر روز مهم است. بخش عمده ای از جمعیت جهانی ویتامین و مواد معدنی کافی از غذا دریافت نمی کنند. این نتیجه گیری چندین پروژه تحقیقاتی علمی در سراسر جهان است. دو دلیل اصلی برای این وجود دارد:

یک فرد متوسط ​​به مقدار توصیه شده سبزیجات ، میوه و ماهی دست پیدا نمی کند.
در بسیاری از موارد ، رژیم غذایی (غربی) ما حاوی ویتامین ها و مواد معدنی کافی نیست.

مکمل های غذایی برای غنی سازی یک رژیم غذایی سالم در نظر گرفته شده است. مکمل غذایی منبع غلیظ ویتامین ها یا مواد معدنی خاصی است. مواد مغذی موجود در مکمل غذایی دارای فرم اصلاح شده ای متفاوت از آنچه در طبیعت اتفاق می افتد است. بدن شما می تواند از این طریق بهتر و سریعتر آنها را جذب کند.

 

پیلاتس (pilates)

پیلاتس به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی مدرن و تخصصی گفته می‌شود که بر بدن و ذهن فرد تأثیر میگذارد و ضمن بالا بردن قدرت و استقامت تمام اعضای بدن، عمیق ترین عضلات بدن را درگیر و تقویت میکند.تمرینات پیلاتس عبارت از تلاش برای تمرکز فکر و ذهن فرد بر روی عضلات بدن و چگونگی عملکرد آنهاست. به مرور زمان و با اجرای مکرر حرکات، ذهن انسان بدن را بهتر درک مینماید و آن را توانمندتر و متعادل تر می‌سازد. همچنین حرکات پیلاتس عضلات و مفاصلی را درگیر میکند که در فعالیت‌های روزانه درگیر هستند، مانند: نشستن، راه رفتن، حمل کردن بار، خم وراست شدن.

پیلاتس

پیلاتس

با تمرینات ورزشی پیلاتس طرز صحیح انجام حرکات روزانه در بدن ثبت می‌شود. این ورزش حرکات ورزشی را به شکلی آموزش می‌دهد که مانع بروز صدمات ورزشی گردد.این ورزش یک روند بازگشت به زندگی طبیعی است و اصولاً با هر آنچه غیرطبیعی است منافات دارد.

سیستم ورزشی امن و معقولی است که به شما کمک می‌کند نسبت به خود شناخت بیشتر و بهتری پیدا کنید. متأسفانه شیوه زندگی و عادت‌های نادرست باعث بروز ناهنجاری‌های مختلف به ویژه در نوجوانان و جوانان شده و روز به روز به تعداد افرادی که از ساختار طبیعی بدن فاصله می‌گیرند و دچار عارضه‌های مختلف جسمی و روانی اعم از استرس، سرددرد، دردهای گردنی، کمری و… می‌شوند، افزوده می‌شود.برای مثال عارضهٔ که در دوران معاصر در بین اکثر شهرنشین‌ها شایع شده ناهنجاری سر به جلو است که متأسفانه باعث بیماری‌های متعددی می‌شود، پیلاتس می‌تواند در برطرف کردن این عوارض و ناراحتی‌ها کمک‌کننده باشد.این فرم نوین از ورزش توسط جوزف پیلاتس در آلمان ابداع شد، ایشان در ابتدا این روش تمرینی را به نام Contrology نامگذاری کرد که پس از مرگ وی به دلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او توسط بازماندگانش به نام ابداع کننده آن متداول شد.

 

قهرمانان بدنسازی و فیتنس ایران و جهان

در این دسته زندگی نامه و افتخارات قهرمانان بدنسازی و فیتنس جهان را مورد بررسی قرار میدهیم.

با فیت باشیم همراه باشید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamedaaa ash

کاهش سایز باسن و عضله سازی

کوچک کردن باسن و خوش فرم کردن آن دغدغه ی تعداد زیادی از جوانان است.اگر میخواهید کاهش سایز باسن را تجربه کنید و آن را خوش فرم سازید ؛اگر برای چربی سوزی باسنتان تلاش میکنید با فیت باشیم همراه باشید.در این مقاله روش های گوناگونی برای کوچک کردن باسن و خوش فرم کردن ان ارائه میدهیم.

وقتی نوبت به کاهش چربی و تقویت ماهیچه ها می رسد ، به ویژه در اطراف باسن ، ترکیب مناسب رژیم غذایی و ورزش می تواند موثر واقع شود.

با این حال ، از آنجا که نمی توانید چربی را در یک منطقه از بدن خود از طریق رژیم غذایی یا ورزش کاهش دهید ، تمرکز بر از دست دادن چربی کلی بدن بسیار مهم است.

هنگامی که شروع به کاهش وزن می کنید ، می توانید بر تمریناتی تمرکز کنید که می توانند به تقویت عضلات داخل و اطراف باسن و قسمت مرکزی بدن شما کمک کنند.

کوچک کردن باسن و داشتن چربی کمتر و عضلات پایین تنه قوی تر ، میتواند ظاهری لاغر و کشیده تر به باسن شما بدهد ؛ باسن گرد و خوش فرم مورد پسند بسیاری از افراد است. علاوه بر این ، داشتن ماهیچه های بیشتر و چربی کمتر به شما کمک می کند تا کالری را با سرعت بیشتری بسوزانید و کنترل وزن را آسان تر می کند.

کوچک کردن باسن

فهرست مقاله را در زیر میبینید که برای خواندن مقاله لینک پایین این مطلب را کلیک کنید.

ادامه این مقاله را از لینک کوچک کردن باسن  |  چه بخوریم که باسنمان کوچک شود |  لاغر کردن باسن دنبال نمایید.

 

 

برای عضله سازی چه بخوریم

برای عضله سازی چه بخوریم ؟ این سوال همیشه برای اکثر جوانان و ورزشکاران مطرح میشود. در این جا میخواهیم 26 غذا برای عضله سازی را به شما معرفی کنیم.پس اگر همچنان میپرسید برای عضله سازی چه بخوریم ادامه ی مقاله را از فیت باشیم دنبال کنید.

 

برای عضله سازی چه بخوریم

فهرست مقاله

 

 

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک برای عضله سازی چه بخوریم کلیک کنید.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamedaaa ash