با تحقیق در خصوص موضوعات مختلف و جمع اوری اطلاعات کاربردی سعی میکنیم همیشه مخاطبان سایت فیت باشیم را راضی نگه داریم و منبع مناسبی برای مقالات علمی ورزشی باشیم.پس با فیت باشیم همراه باشید.

تمرینات ورزشی

فعالیت های بدنی برای همه ی افراد جامعه و از هر قشری که باشند لازم و ضروری است و هر فردی اگر برای سلامتی جسمانی و روانی خود ارزش قائل باشد حتما باید تمرینات ورزشی را بصورت منظم در هفته انجام دهد.

تمرینات ورزشی

انجام فعالیت به این معنی نیست که هر روز چندین ساعت را صرف ان کنید حتی نرمش های صبحگاه هم جزو فعالیت بدنی به حساب می اید تمرینات ورزشی تاثیر بسیار زیادی در احساس خوشبختی نیز دارد و علاوه بر جسم شما روانتان را هم پاکسازی خواهد کرد.

فعالیت بدنی قلب شما را تقویت می کند و گردش خون شما را بهبود می بخشد. افزایش جریان خون باعث افزایش سطح اکسیژن در بدن شما می شود. این کمک می کند خطر ابتلا به بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا ، بیماری عروق کرونر و حمله قلبی را کاهش دهید. فعالیت بدنی منظم همچنین می تواند فشار خون و سطح تری گلیسیرید شما را کاهش دهد.

تغذیه

تغذیه یعنی مطالعه مواد مغذی موجود در مواد غذایی ، نحوه استفاده بدن از آنها و رابطه بین رژیم غذایی ، سلامتی و بیماری است.متخصصان تغذیه برای درک چگونگی تأثیر مواد مغذی بر بدن انسان از ایده های زیست شناسی مولکولی ، بیوشیمی و ژنتیک استفاده می کنند.

تغذیه
تغذیه

اکثر مردم می دانند که ایم موضوع و فعالیت بدنی می تواند به حفظ وزن سالم کمک کند. اما فواید این مورد فراتر از وزن است.این می تواند به شما کمک کند: خطر برخی بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ، دیابت ، سکته مغزی ، برخی سرطان ها و پوکی استخوان را کاهش دهید.

در اینجا برخی از دلایل مهم تغذیه ذکر شده است:

داشتن عادات غذایی با کیفیت می تواند خطر ابتلا به بیماری های خاص را کاهش دهد که می تواند به شدت بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، از جمله این بیماری ها فشار خون ، دیابت و بیماری های قلبی است که مهمترین علت مرگ در ایالات متحده در سال 2014 بود. اگر می خواهید شانس خوب ماندن خود را افزایش دهید ، بهتر است به یک رژیم غذایی سالم پایبند باشید.

 

آسیب های ورزشی

آسیب های ورزشی به خاطر انجام ناصحیح حرکات و تمرینات ورزشی بوجود میاید و حتما قبل از انجم برخی حرکات باید بدن خود را گرم کرده باشید و حتی برخی از تمرینات نیاز به سابقه ی تمرینی دارد و افراد تازه کار نباید ان هارا انجام دهند و این مسئله در هر رشته ی ورزشی صادق است.

آسیب های بدنی
کمر درد آسیب های ورزشی

آسیب های ورزشی شایع:

 

1-کشیدن و کشیدگی عضله
2-مچ پا
3-آسیب دیدگی شانه
4-آسیب دیدگی زانو
5-آتل شین
6- التهاب ران
7-پیچ خوردگی یا دررفتگی مچ دست و…

 

مکمل ها

ویتامین ها مانند مواد معدنی ، و مکمل ها موادی هستند که به مقدار کم در مواد غذایی و نوشیدنی ما وجود دارند. ویتامین ها برای سلامتی و رشد و نمو طبیعی ضروری هستند ، اما ویتامین ها انرژی تأمین نمی کنند. بدن انسان به استثنای ویتامین D نمی تواند خود ویتامین بسازد ، اما این برای همه و تحت هر شرایطی کافی است. ویتامین ها در رژیم غذایی ما مانند میوه ها ، سبزیجات ، گوشت و نان وجود دارند. با خوردن روزانه سالم ، فرد به طور معمول ویتامین کافی دریافت می کند ، در برخی شرایط لازم است کمبودها را با مصرف مکمل ها ی غذایی تکمیل کنید.

مکمل ها
مکمل ها

مواد معدنی چیست؟

مواد معدنی ، درست مثل ویتامین ها ، موادی هستند که به مقدار کم در غذا و نوشیدنی ما وجود دارند. در کنترل آنزیم ها و هورمون ها ، از جمله موارد دیگر ، مواد معدنی مورد نیاز است. مواد معدنی برای رشد ، بهبود و عملکرد صحیح بدن ما ضروری است. بدن ما نیز نمی تواند مواد معدنی تولید کند ، بنابراین غذای سالم از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای افرادی که وزن کم می کنند و یا به مدت طولانی داروی خود را مصرف می کنند ، مصرف مکمل های معدنی با مصرف مکمل غذایی ممکن است مطلوب باشد.

اهمیت مکمل های غذایی

ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامتی شما ضروری است. شما همیشه بلافاصله متوجه تأثیر مصرف ویتامین ها و مواد معدنی نخواهید شد ، اما بدن شما نمی تواند بدون آن زندگی کند. برای دریافت دوز مناسب ویتامین ها و مواد معدنی که به شما در حفظ سلامت و تناسب اندام کمک می کند ، مصرف مکمل مولتی ویتامین هر روز مهم است. بخش عمده ای از جمعیت جهانی ویتامین و مواد معدنی کافی از غذا دریافت نمی کنند. این نتیجه گیری چندین پروژه تحقیقاتی علمی در سراسر جهان است. دو دلیل اصلی برای این وجود دارد:

یک فرد متوسط ​​به مقدار توصیه شده سبزیجات ، میوه و ماهی دست پیدا نمی کند.
در بسیاری از موارد ، رژیم غذایی (غربی) ما حاوی ویتامین ها و مواد معدنی کافی نیست.

مکمل های غذایی برای غنی سازی یک رژیم غذایی سالم در نظر گرفته شده است. مکمل غذایی منبع غلیظ ویتامین ها یا مواد معدنی خاصی است. مواد مغذی موجود در مکمل غذایی دارای فرم اصلاح شده ای متفاوت از آنچه در طبیعت اتفاق می افتد است. بدن شما می تواند از این طریق بهتر و سریعتر آنها را جذب کند.

 

پیلاتس (pilates)

پیلاتس به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی مدرن و تخصصی گفته می‌شود که بر بدن و ذهن فرد تأثیر میگذارد و ضمن بالا بردن قدرت و استقامت تمام اعضای بدن، عمیق ترین عضلات بدن را درگیر و تقویت میکند.تمرینات پیلاتس عبارت از تلاش برای تمرکز فکر و ذهن فرد بر روی عضلات بدن و چگونگی عملکرد آنهاست. به مرور زمان و با اجرای مکرر حرکات، ذهن انسان بدن را بهتر درک مینماید و آن را توانمندتر و متعادل تر می‌سازد. همچنین حرکات پیلاتس عضلات و مفاصلی را درگیر میکند که در فعالیت‌های روزانه درگیر هستند، مانند: نشستن، راه رفتن، حمل کردن بار، خم وراست شدن.

پیلاتس

پیلاتس

با تمرینات ورزشی پیلاتس طرز صحیح انجام حرکات روزانه در بدن ثبت می‌شود. این ورزش حرکات ورزشی را به شکلی آموزش می‌دهد که مانع بروز صدمات ورزشی گردد.این ورزش یک روند بازگشت به زندگی طبیعی است و اصولاً با هر آنچه غیرطبیعی است منافات دارد.

سیستم ورزشی امن و معقولی است که به شما کمک می‌کند نسبت به خود شناخت بیشتر و بهتری پیدا کنید. متأسفانه شیوه زندگی و عادت‌های نادرست باعث بروز ناهنجاری‌های مختلف به ویژه در نوجوانان و جوانان شده و روز به روز به تعداد افرادی که از ساختار طبیعی بدن فاصله می‌گیرند و دچار عارضه‌های مختلف جسمی و روانی اعم از استرس، سرددرد، دردهای گردنی، کمری و… می‌شوند، افزوده می‌شود.برای مثال عارضهٔ که در دوران معاصر در بین اکثر شهرنشین‌ها شایع شده ناهنجاری سر به جلو است که متأسفانه باعث بیماری‌های متعددی می‌شود، پیلاتس می‌تواند در برطرف کردن این عوارض و ناراحتی‌ها کمک‌کننده باشد.این فرم نوین از ورزش توسط جوزف پیلاتس در آلمان ابداع شد، ایشان در ابتدا این روش تمرینی را به نام Contrology نامگذاری کرد که پس از مرگ وی به دلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او توسط بازماندگانش به نام ابداع کننده آن متداول شد.

 

قهرمانان بدنسازی و فیتنس ایران و جهان

در این دسته زندگی نامه و افتخارات قهرمانان بدنسازی و فیتنس جهان را مورد بررسی قرار میدهیم.

با فیت باشیم همراه باشید.